contact
 
     
 

home | motortrips | oude motortrips | leuke links | leuke hotels | leuke evenementen

Italiëreis juni 2011
Fotoalbum - Italiëreis juni 2011

Italiëreis juni 2011
Of beter: De passenreis

Het ging 18 juni 's morgens om 8 uur eindelijk beginnen vanaf huize Keijzer in Almere met een, ik bedoel,
echt zeer winderige dag over de snelweg naar Hotel Lamm in Duitsland. Droog bleef het wel op een sputtertje na
maar wat een wind zeg. Tot ver in Duitsland aan toe. Daar kwamen we rond vijf uur aan met zon en iets meer
dan 600 kilometer op de teller. Eerst even een biertje, wijntje en een rattler. Kamers opgezocht en even
opfrissen voor het heerlijke diner.

De volgende dag ging het weg van de snelweg met als einddoel Hotel Vivaldi in Oostenrijk. Een motorhotel
in See in het Paznauntal gerund door Jan Wilmink en zijn oostenrijkse vrouw Regina. Dit is een hotel met alleen
ontbijt, dus, om maar alvast in de sfeer van de volgende 6 Italië dagen te komen, 's avonds naar de pizzeria
op loopafstand naast het hotel om aldaar te eten.

Dag drie door naar het hotel in Italië. Vanuit See dus richting Landeck, langs, c.q. door de ski plaatsjes
Serfaus en Nauders op naar Resia net over de grens met Italië. Door via Valentino, Silandro, Merano, Bolzano,
Cardano, Weischnofen, Karersee en jawel al de eerste pas, de Karerpas, naar Campitello Di Fassa alwaar hotel
Gran Paradis onze eindbestemming was. Zoals je ziet zijn er nogal wat duitse namen. Dat klopt want we zitten in
het z.g. zuid Tirol in Italië alwaar je dus ook met de duitse taal heel ver komt. Erg makkelijk zeg.

Dag 1 in Italië even een korte rit om te proeven en rond drie uur al terug om van de zon te genieten. En die was
er volop. En ook de volgende 5 dagen op ééntje na. Wel droog vertrokken die dag maar onderweg reden we in de bergen de regen en het onweer tegemoet. Bij de eerste sputters de regenkleding aan en terwijl we daar stonden een weerlicht die insloeg en direct daarop volgend een enorme onweerknal echt pal boven ons. Het weer zag er niet uit om maar even te wachten op iets drogere tijden dus maar weer verder. Wat we daarna nog over ons heen kregen was niet iets voor de mooi weer rijders. 's Avonds terug was alles alweer achter de rug en opgeklaard. We hebben dan ook volop genoten van ons uitstekende avondeten. Na het eten een lekkere cappuccino en daarna nog iets anders en even de volgende dag doornemen. Welke tour gaan we doen en even op de Garmin zetten. Ja? Welke tour de volgende dag weer? We hadden van
het hotel een mapje gekregen met daarin 14 geplastificeerde dagtouren varierend van 200 tot 400 kilometer dus uitzoeken maar als je daar maar zes dagen vertoeft. We hebben ze dus niet alle 14 kunnen doen maar bijna wel alle passen gehad. De Karerpas, de Pass Pordoi, de Passo di Valles, de Sella Pass, de Rolle Pass, de Pellegrinopass, de Mendelpass nou ja ga maar zo door. Het ritueel van ons was wel rond half tien vertrek vanuit Gran Paradis. Lekker de passen op en stops voor foto's, cappuccino's, lunches , middagdrankjes en toch wel soms pas rond half vijf/half zes pas terug.

Ook een dag naar het Gardameer geweest. Daar dit binnendoor tegen de 350 kilometer moest zijn al vroeg vertrokken. Uiteraard weer het mooiste weer van de wereld dus daar aangekomen echt snel alles uit. We hadden alle koffers mee dus konden we ons daar omkleden van motorrijders naar strandgasten en alle motorspullen in de koffers achterlaten op de motoren. Echter nadat we daar eerst op een geweldig terras ons middageten hadden genuttigd, naar het meer liepen en wij op onze meegebrachte handdoeken de zon over ons heen lieten glijden kwamen de wolken. Een kleine anderhalf uur daar gelegen en toen we echt weer terug moesten qua tijd en kilometers was het alweer volop zon. Koud was het overigens niet hoor.

Onze laatste dag in Italië rustig aan. Niet te veel kilometers daar de volgende vier dagen voor de terugreis waren
gepland en er dus in totaal nog ongeveer 1200 kilometer te versmaden waren. Vanuit Campitello richting Canazei en zo
naar de Pass Pordoi. Een prachtige pas met de nodige 180 graden bochten. Lengte 13 kilometer en ik heb even nagezocht:
Rijpret een 10. Maximaal stijgingspercentage 8%. Langzame bochten: 8. Snelle bochten: 9. Landschap tijdens het rijden
van de pas een 5, niet zo mooi qua omgeving als de Sella of de Gardena maar eenmaal boven op een hoogte van 2239
meter hebben we de gondel genomen naar een hoogte van 2950 meter en daar was het qua omgeving wel mooi. Koud, zon, sneeuw, rotsen en een fantastisch uitzicht aan de ene kant over het gebergte, alwaar mensen ook gingen wandelen, en aan de andere kant over het parkeerterrein en het beginpunt van onze gondel en rechts en links uitzicht over respectievelijk onze aanrij route en eventueel de naar beneden route van de pas. Maar zoals gezegd werd het vandaag een rustige dag dus via onze omhoogroute ook weer naar beneden. Zelfde weg maar toch weer anders. Dalend is het toch iets makkelijker rijden dan omhoog. zeker ook rekening houdend met de weekend Italianen die er echt op los knallen en de vele wielrenners. Gefietst werd er hoor. Niet zoveel als motoren maar op een motortour nog nooit zoveel wielrenners gezien als in de Dolomieten.

De eerste terugreisdag ging over de al eerder gereden en genoemde Karerpas naar Bolzano. Koffie en verder de stad door weer de bergen in en als laatste in Italië de Mendola pas en de pas Del Aprica genomen. Langs Aprica en Tresenda naar Tirano waar Piet en Mies van een vorige trip nog een goedkoop maar oh zo goed hotelletje wisten te vinden. 's Avonds een uitstekend italiaans restaurant gevonden en daar gegeten als een Italiaan: voorgerecht [pasta], hoofdgerecht [pasta], toetje en cappuccino. Wat waren we gevuld zeg.

De volgende dag was het maar hooguit twee kilometer naar de zwitserse grens en was het de bedoeling dat we in één dag door Zwitserland zouden rijden en net over de grens in Tiengen Duitsland een, ook alweer door Piet en Mies eerder bezocht, hotelletje zouden aandoen. Maar Dat viel tegen. De passen in Zwitserland schieten ook niet op qua kilometers. Wel maak je behoorlijk wat kilometers omhoog en naar beneden maar hemelsbreed kom je natuurlijk een stuk minder ver. Mies nam de verkeerde afslag en toen wij terug wilden, konden wij alleen nog maar de Gotthard tunnel door en deze is 17 km.lang. Geluk bij een ongeluk was dat er een kapotte vrachtwagen in de tunnel stond waardoor er aan de andere kant een enorme file was. Hierdoor moesten wij terugrijden over de Gotthardpas en deze is echt heel erg mooi en hoog.Hierna over de mooie Sustenpas weer verder richting de grens met Duitsland. We wilden absoluut niet in het donker nog in de bergen rijden, dus op een gegeven moment maar op zo'n 175 kilometer van ons vooruit gestelde eindpunt een hotelletje genomen. En wat voor één. Op de Mörlialp en een toch voor zwitserse begrippen niet al
te duur hotel. Weer lekkere bedden, heerlijk eten en een omgeving om zwitserleven tegen te zeggen. Wat dacht je van wakker worden van de bellen om de nekken van de koeien die op de schuine alp liepen te grazen.

Dag drie terug ging vanaf de Mörlialp richting de duitse grens zo het Zwarte Woud in. In Duitsland was het die dag rond
de 35 graden. We waren blij dat we bij de lunch aangekomen waren want toen kon, net zoals bij het Gardameer, alles weer heel snel uit. Echt duits geluncht en toen we weg wilden zagen we een echt zwarte lucht en net in de richting van thuis. Eromheen rijden had geen zin dus maar op weg tot het los zou barsten. En dat deed het. Michel ging precies op tijd van de weg [de 500] af en ondanks dat we bij een benzinepomp niet echt welkom waren voor een schuilplaats c.q. omkleedplaats, konden
we onze motoren vlug onder de bomen op een parkeerplaats neerzetten en onze regenkleding uit de koffers pakken. Naast een hoogspanningshusje, erg subtiel gekozen met al behoorlijk wat hoogspanning in de lucht, hebben we staan schuilen voor de hagel stenen zo groot als knikkers en hebben we onze regenkleding aangetrokken. Weer net zo als toen in Italië konden we qua tijd
en naar de lucht te kijken niet wachten tot het echt droog zou zijn. Wij weer op weg toen het alleen nog maar regende maar na misschien een half uurtje was het alweer droog en liep de temperatuur van net onder de 20 graden alweer op tot ver boven de 30 dus maar weer stoppen om regenkleding uit te trekken en gelijk maar te tanken. Verder weer heerlijk gereden en tegen half zeven vonden we bij toeval een Touren Fahrer hotel in Bad Peterstal. Vorstelijk gegeten en geslapen. Maar voor het slapen nog even een wandeling het dorp in.

Dag vier terugweg eerst de tweebaansweg de 500 helemaal afgereden. Langs Geroldsau, Iffezheim en Baden Baden. Toen de snelweg op om de laatste kilometers onder ons door te laten gaan. 's Morgens waren we droog, wel warm maar zonder zon vertrokken en tegen de middag begon het te regenen. Over de 61 via Speyer, Ludwigshafen, Koblenz, Köln naar de grens en naar Venlo. De A73 op naar Nijmegen, de A50 naar Oosterbeek, een stukje de A12 en bij Ede de A30 naar de A1. Daar bij Barneveld afscheid van elkaar genomen want de Keijzertjes gingen naar Almere en Piet en Mies naar Amsterdam Diemen. We zouden snel onze foto's uitwisselen du na de hugs en kussen scheidden onze wegen zich na 12 dagen fantastisch te hebben samen gewerkt. Qua motorrijden dan bedoel ik want voor de rest was het een fantastisch samenzijn. Voor ons was dit onze eerste échte buitenlandreis op de motor buiten de buitenland weekendjes om dan. Zoals de reklame over die bekende notenkaas: GEWELDIG GENOTEN!

Volgend jaar weer! ! ! ? ? ?

 






 
bekijk alle fotoalbums & verslagen

Les Saisies 2016
Les Saisies 2016

Italie 2015
Italie 2015
Sauerland 2016
Sauerland 2016

Andreasberg Duitsland
Andreasberg Duitsland
mei 2015

Treis Karden - Bike Inn
Treis Karden - Bike Inn
april 2015

Schotland 2014
Schotland 2014
Classic Bike Weekend - juli 2014
Classic Bike Weekend
juli 2014
Andreasberg Duitsland
Andreasberg Duitsland
mei 2014
Treis Karden - Bike Inn
Treis Karden - Bike Inn
april 2014
VALENCIA MOTO GP NOVEMBER 2013

Valencia - MOTO GP - november 2013

Ieper - april 2014
NIEUW
Ieper - Belgie
april 2014

fotoalbum - Belgische Ardennen - september 2012
Belgische Ardennen
september 2012

Vakantie Frankrijk
juni 2012

CBX toertocht
juli 2012


Bike Inn Treis Karden - mei 2012
Bike Inn Treis Karden
mei 2012

Ieper
april 2012

Italie
juni 2011

Krautscheid
september 2011
Treis-Karden - mei 2011
verslag
Bike Inn - Treis-Karden
mei 2011
CBX - 6 cilinder toertocht - 29 mei 2011
verslag
CBX - toertocht
29 mei 2011
ieper weekend - Belgie - april 2011
verslag
Ieper weekend
Belgie - april 2011

Schotland - juni - 2010
verslag Schotland
juni 2010

Eifelweekend september 2010
verslag Eifelweekend
september 2010


verslag
Eifelweekend
mei 2010
Fotoalbum
verslag
Italie
juni 2009
Fotoalbum
verslag
Winterberg
september 2009

CBX weekend
juni 2009

Waxweiler
mei 2009


Vianden
september 2008


CBX trip
september 2008


Willingen
mei 2008


CBX weekend
juni 2008
Classic Bike
Weekend
juli 2007
Clervaux
september 2006

Eifel Nurburgring

Engeland
juli 2004

Noordkaap 2006
deel 1

Route des
Grandes Alpes
2007

Vianden
mei 2007

Waxweiler
september 2007
Noordkaap 2006
deel 2
Piet & Mies